2010年7月12日

冬と春が終わって、夏になった!

すごく 久しぶりです〜!ごめんなさい。仕事が忙しくて、夏になって、天気がちょう良いですから、あまり家の中にいません。だから、あまりブログが書いてないです。でも、ヘルシンキにいろんな所に行って、写真がいっぱい撮って、今アップします!

冬から春に成って、春から夏に成りました。三月から六月の写真です。どうぞ!ぜひ見て下さい。
It's been quite a while! I'm sorry, but my busy work and great weather have kept me mainly away from indoors and therefore I've not been blogging much. But I've been going around in Helsinki and taken photos on my small trips around the city. I'm going to share photos from winter to present, warm and beautiful summer with you. So, here you go, photos from March to June! Please, enjoy!

三月から六月に 〜 From March to June

窓が凍った。家の窓はレイアーが三枚がありますけど家の中にも寒かった!
The windows are frozen, and even if there's three layered windows in my apartment, it's chilly inside!


三月はまた寒くて雪がいっぱいありました。私は友だちのめぐみとエイヤとスケートしました。暖かいココア飲んで、お母さんの作ったおいしいパン食べました。Pullaだ!
In March We went skating with my friends Megumi and Eija. We also had some 'pulla', Finnish sweet pastry, made by my Mom, with us.


凍った海に泳ぐことが出来ます。お母さんの冬の趣味です。O_O
It's common to swim in frozen sea or lake. It's actually my mother's hobby.


そして、三月の終わりに、ゆっくり...
Then, in the end of March, slowly..



..ゆっくり雪の溶けるが始まります。
..slowly, snow starts melting.



四月にぜんぶ溶けた!
And in April, it was all gone!



四月には草がすぐみどりにちゃった!
In April the grass became green fast.



もう小さいな葉芽が出るよ!
The small buds start coming out!



でも、五月五日の大きいパーティーの日はまだ葉っぱがないです。みんなは高校の卒業のセイラー防止が被ってます。あとは大学生は自分の学校のオーバーオール が着ています。あの服はいつも学生のパーティーの時に使う服です。
But on May 1st, Labour Day, which is a big party in Finland, the trees don't yet have leaves. Everybody are wearing their sailor cap from High School Graduation seremony, and University students have their over-alls, which they always wear for most of the school parties.



でも、五月五日のクラスパーティーのピックニックの時は春の一番早い花が見つけた!
But I was lucky to see some first flowers of the spring during our class party picnic on May 1st.



日はもうけっこう遅くまで空にあります。もうすぐ白夜!
The sun is on the sky quite late. It's soon "Nightless Night" here in North!



きれいな春の花が森の中に流行っている。
The beautiful spring flowers are spreading in the forests.



そして、五月の終わりには葉っぱが木にあります。いいな〜、みどりの景色久しぶり!この田舎の所は私の子供の時の家の近くにある場所です。
Then, finally, in the start of June, the leaves were on trees! Green scenery, long time, no see! This country side place is a small village near my childhood home town.


六月の始めはもうちょっと暖かくに成りました。あたしは本当に楽しみました。ヘルシンキにいろんなきれいなスポットに遊びに行きました。
In the start of June, it got already a bit warmer. I had so much fun. I went around in Helsinki, visiting beautiful places I'd never been before.


六月にはフィンランドの夏が始まります。日本にはさくらが春の象徴です。フィンランドには、リンゴの花は夏の象徴です。良い香りがありますから、私は仕事場の近くにある公園によくランチ食べました。
In June, it's officially summer in Finland. As cherry blossom is the symbol or Spring in Japan, the flower of apple tree is symbol of Summer in Finland. The scent of the flowers is so nice, that I often went to have lunch in a nearby park during my workdays.

夏だ!
フィンランドの夏が大好きです。去年は日本に住んで、二年前はベルギーのブルッセルに働いていましたから、フィンランドの夏すごく久しぶりです。みんな、いつかフィンランドに行く予定があったら、夏に来てね!冬は面白いですけど... 夏がさいこう〜!(笑)
It's Summer! I love Finnish summer. Last year I lived in Japan and two years ago I worked in Brussels, so it's been a while! If you ever plan to come to Finland, come in Summer! Winter is sure interesting, but... the summer is blast!

4 件のコメント:

  1. こんにちは。美しい夏が終わって、秋を通り越して冬がきちゃいましたね!

    返信削除
  2. はじめまして、こんにちわ。
    私も昔女子美に通っていて、親戚がフィンランド人なので、このブログにとても興味を持ちました!
    写真が、とても綺麗ですね。親戚が、こんな素敵な国に住んでいるのかと思うと、胸が高鳴ります。
    フィンランドのお料理、美味しそうですね!今度作ってみます!

    返信削除
  3. ともさん、れいさん。コメントありがとうございました!
    ぜひ、フィンランド料理作ってみてください!^__^

    今年はすごく忙しかったから学校の作品とレポートばかりでした。ブログはぜんぜん書きませんでした。でも、たしかにまた夏がきたら、このブログも書きます!

    返信削除
  4. はじめまして。

    写真すごく素敵です。
    フィンランドって魅力的な国ですよねぇ。夏がいいんですね。
    それにして日本語すごく上手ですね。。。それにビックリ!!

    返信削除